Ziņas
2015-06-18 10:15
Pētījuma rezultātu kopsavilkums
17.jūnijā kopā ar direktora vietnieci R. Detlavu piedalījāmies ESF finansētā projekta „Atbalsts izglītības pētījumiem” pētījuma „Jaunu izaicinājumu un to risināšanas iespēju identificēšana un analīze, kas ietekmē pieaugušo (18-24 gadi) iesaistīšanos (atgriešanos) mūža mācīšanās procesā” noslēguma pasākumā.
Pētījums par vakarskolām kā otrās iespējas kompensējošās formālās izglītības „labo praksi” Eiropas un pasaules starptautiski salīdzinošā perspektīvā tika veikts laikā no 2011. līdz 2015. gadam Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pedagoģijas zinātniskais institūtā, projekta vadošā pētniece Irina Maslo.
Arī mūsu skola iesaistījās pētījumā un nu esam saņēmuši pētījuma rezultātus, kas piecās grāmatās sniedz atbildes par priekšlaicīgas skolas pamešanas iemesliem, par to, kuras ir priekšlaicīgi mācības pārtraukušo mērķgrupas, kāds ir „labs skolotājs”, kādas iespējas piedāvā vakara (maiņu) skolas, kāds atbalsts ir nepieciešams vakara (maiņu) skolām. Ar pētījuma secinājumiem un ieteikumiem pagaidām var iepazīties materiālos, kas ir pieejami skolas administrācijā, taču projekta vadošā pētniece Irina Maslo solīja, ka tuvākajā laikā šo materiālu varēs lasīt arī internetvidē. Uzskatu, ka katram skolotājam, kurš strādā mūsu skolā, ir jāiepazīstas ar šo materiālu, lai ieteikumus realizētu savā praktiskajā darbā.
Pētniece vērsa arī mūsu uzmanību uz izaicinājumiem, t.i. TRANSVERSĀLAJĀM PRASMĒM, kuras mums ir jāpalīdz attīstīt savos izglītojamajos. Kas tad ir šīs transversālās prasmes? Tās ir prasmes, kuras sevī ietver prasmes darboties ar IT tehnoloģijām atbilstoši laikam, valodu prasmes un uzņēmību. Pētniece apgalvo, ka tieši šis transversālās prasmes ir tās, kas veicina pārmaiņas. Svarīgi ir saprast arī to, ka šīs prasmes mums pedagogiem jāattīsta un jāpilnveido sevī, ja vēlamies saukties par pedagogiem šā vārda patiesajā nozīmē.
Kā otrs izaicinājums METAGOĢIJA, zinātne, kas sevī apvieno pedagoģiju un androgoģiju. Mums ir jāstrādā gan ar bērniem, jauniešiem , gan arī ar pieaugušajiem. Tikai atrodot pareizo kontaktu ar katru no tiem, varam cerēt uz labiem sasniegumiem.
Cien., god. kolēģi, aicinu Jūs izmantot vasaras laiku, lai uzkrātu jaunas zināšanas, kas būs kā vitamīni un spēcinās darbā nākošā mācību gadā.
Jauku, pilnvērtīgi pavadītu atvaļinājumu vēlot, skolas direktore I. Sērmūksle.