Ziņas
2012-10-17 13:16
Dalība projekta” Atbalsts izglītības pētījumiem” aktivitātē
Mūsu skola kopā ar citām Latvijas vakarskolām ir iesaistījusies starptautiskā Eiropas un Āzijas pētījumā, ko Latvijā vada Latvijas Universitātes pedagoģijas fakultātes profesore Irina Maslova. Pētījums saucas „Jaunu izaicinājumu un to risināšanas iespēju identificēšana un analīze, kas ietekmē pieaugušo (18-24 gadi) iesaistīšanos (atgriešanos) mūža mācīšanās procesā.”
Šobrīd rit pētījuma otrais posms, un mēs esam iekļauti Zemgales reģionālās grupas sastāvā.
16. oktobrī uz fokusgrupas tikšanos un intervijām Tukuma Vakara un neklātienes vidusskolā ieradās četri aicinātie pārstāvji no mūsu skolas: direktore I. Sērmūksle, direktora vietniece R. Detlava un Svētes konsultāciju punkta 12. klases izglītojamās L. Klausa un N. Baļcuka. Intervijās piedalījās arī pedagogi un izglītojamie no Aizkraukles Vakara (maiņu) vidusskolas, Jelgavas Vakara (maiņu) vidusskolas, Jēkabpils Vakara vidusskolas, Jūrmalas Vakara vidusskolas un Tukuma Vakara un neklātienes vidusskolas. Sākotnēji profesore ar savu asistenti organizēja diskusiju jauniešiem, kurai paralēli citā telpā pedagogi pārrunāja vakarskolu ikdienas darba aktualitātes un dalījās pieredzē, pēc tam diskusija tika organizēta pedagogiem.
Galvenie jautājumi, kurus šajās sarunās risināja, bija- kā izglītot pieaugušo, kā viņu motivēt un kādas metodes mācīšanas procesā izmantot. Diskusijas laikā izskanēja dažādas interesantas idejas, kuras ne tikai noderēs pētnieciskā darba veikšanai, bet liks arī praktizējošajiem pedagogiem uz it kā zināmām lietām paskatīties no cita skatu punkta. Pētījums turpināsies arī nākošā gadā, kad, pēc aptauju, interviju un diskusiju rezultātu apkopošanas, profesore mums sola sniegt rekomendācijas darba uzlabošanai ar pieaugušajiem.
17. oktobrī profesore ieradās mūsu skolā, lai iepazītos ar skolas vidi.
Tikšanās noslēgumā profesore piedāvāja mūsu skolai iesaistīties nākošā gada projekta aktivitātēs, uzsvaru liekot uz eksternāta eksāmenu struktūras pārveidi no kontrolējošās funkcijas veikšanas uz apgūto kompetenču izzināšanu un atbalsta sniegšanu. Šāds izaicinājums mums šķiet interesants, tāpēc ceram turpināt sadarbību, lai iesaistītu mūsu izglītojamos-pieaugušos mūža mācīšanās procesā.